Technet Media

3 skuteczne metody na promowanie lokalnego biznesu

Każdy, nawet najmniejszy biznes, dzięki odpowiedniej promocji może przynosić znacznie większe zyski. Co, jeśli dopiero rozkręcasz działalność, posiadasz ograniczony budżet i nie stać cię na drogie kampanie reklamowe? Nie szkodzi! Wiele kanałów i narzędzi reklamy dostępnych jest „od ręki”, a jedyne, czego potrzebujesz to odrobina wolnego czasu i wyobraźni.

autor: Marcin Wójcik

Local business

Jak wypromować lokalny biznes? Poznaj 3 skuteczne metody!

Zapraszam cię do zapoznania się z trzema sprawdzonymi metodami, które pozwolą ci wypromować twoją firmę bez ponoszenia wielkich nakładów finansowych:

Metoda 1

Założenie firmowej strony na Facebooku nic nie kosztuje. Jej prowadzenie, jeśli zdecydujesz się zajmować się tym samodzielnie, również.

W sieci znajdziesz wiele poradników, z których dowiesz się, w jaki sposób przygotowywać posty, by wzbudzać zainteresowanie odbiorców i skłaniać ich do skorzystania z twojej oferty. Publikuj treści związane z profilem twojej działalności: ciekawostki z branży, tutoriale, newsy. Pokaż swój biznes od kuchni, dziel się wiedzą ekspercką, buduj pozytywne relacje z fanami.

Prowadzisz niewielki zakład produkcyjny? Opublikuj film, w którym pokażesz, jak powstają twoje produkty.

Jesteś właścicielem małej, włoskiej knajpki? Podziel się sekretnym przepisem na pyszne ciasto na pizzę.

Prowadzisz butik z odzieżą dla pań? Udzielaj modowych wskazówek: jak dopasować strój do sylwetki, jak łączyć ze sobą kolory itp. Aktywnie udzielaj się w lokalnych grupach, obserwuj toczące się w nich dyskusje.

Zachęć swoich klientów do odwiedzania profilu, organizuj konkursy, ciekawe wydarzenia.

Jeśli zależy ci na szybkich efektach, zainwestuj w płatną kampanię reklamową, dzięki której o twoim biznesie w krótkim czasie dowie się wiele osób.

Metoda 2

Bądź na bieżąco z wydarzeniami, które odbywają się w twoim mieście. Zbliża się początek roku akademickiego, a ty prowadzisz studencki pub? Zgłoś się do samorządu studenckiego i zaproponuj organizację otrzęsin w twoim lokalu.

Mieszkańcy organizują zbiórkę żywności i legowisk dla lokalnego schroniska dla psów? Zaproponuj transport darów swoim samochodem dostawczym.

Miasto przygotowuje duży festiwal muzyczny w centrum miasta, a ty prowadzisz kawiarnię? Zostań partnerem organizatora i w dniu imprezy obniż cenę kawy dla jej uczestników.

Co, jeśli prowadzisz swój biznes w małej miejscowości, w której nic się dzieje?

Sam zorganizuj jakąś ciekawą akcję! Może to być zbiórka darów na szczytny cel, bezpłatne warsztaty dla mieszkańców itp.

Metoda 3

Nie zapominaj o lokalnych mediach! Artykuł sponsorowany w prasie, spot w radio czy regionalnej telewizji to wciąż silne składowe komunikacji i reklamy.

Jeśli obawiasz się zbyt wysokiego kosztu promocji, zaproponuj wybranej redakcji organizację konkursu, w którym będziesz sponsorem nagrody.

Większość tradycyjnych mediów posiada swoje platformy internetowe, a także firmowe strony na Facebooku, co umożliwi ci dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

Z pewnością znajdziesz też portale, na których zamieszczanie informacji o lokalnych wydarzeniach jest zupełnie bezpłatne. To kolejny powód, by zorganizować ciekawą akcję dla mieszkańców.

Pamiętaj o tym, że nie każde medium dotrze do twojej grupy docelowej. Jeśli zależy ci na wypromowaniu biznesu wśród nastolatków, wybierz raczej strony internetowe serwisów czy ich profile na portalach społecznościowych.

Osoby starsze chętniej natomiast słuchają radia czy oglądają TV.

Nie poddawaj się, jeśli efekty nie pojawią się od razu. Nawet największe marki zwykle muszą poczekać na rezultaty podejmowanych działań.

Stale wzmacniaj promocję, bądź tam, gdzie twoi klienci, miej oczy i uszy szeroko otwarte.

Dywersyfikuj kanały reklamy i nie ograniczaj się tylko do jednej z metod.

Nie bój się w nią inwestować – jeśli zrobisz to mądrze, poniesiony wydatek na pewno ci się opłaci.