Technet Media

7 niezawodnych sposobów, dzięki którym zwiększysz sprzedaż w e-commerce

Dotarcie do klienta to niełatwe zadanie, o czym wie każdy, kto kiedykolwiek zajmował się sprzedażą lub marketingiem. Jakie działania podejmować, by zwiększać konwersję i zyski prowadzonego biznesu?

autor: Marcin Wójcik

ecommerce

Zebrałem 7 sprawdzonych sposobów, które skutecznie przyciągną klientów i skłonią ich do zakupu.

  1. Atrakcyjna strona www
    Stwierdzenie, że kupujemy oczami, to prawda, którą niestety często bagatelizujemy. W rzeczywistości, to, jak wygląda nasz produkt, ma ogromne znaczenie. Jeśli zależy ci na zwiększeniu sprzedaży, twoja strona internetowa również musi prezentować się znakomicie. Postaw na przejrzystość, funkcjonalność, czytelne menu. Zadbaj o atrakcyjne wizualnie fotografie produktów, które przykują wzrok klienta i zachęcą go do zakupu. Nie zapomnij, by w widocznym miejscu umieścić dane kontaktowe i wezwanie do działania.
  2. Marketing szeptany
    Wykorzystaj potencjał twoich dotychczasowych klientów. W jaki sposób? Proś o rekomendację! Oczywiście, w zamian za polecenie, możesz nagrodzić ich atrakcyjnym rabatem lub darmową przesyłką. Nie istnieje skuteczniejsza reklama od zadowolonych klientów, polecających twoje produkty lub usługi znajomym.
  3. Reklama w Internecie
    Choć nie musisz inwestować majątku w reklamę, warto poświęcić jej część przychodów. Reklama w Google AdWords czy płatna kampania reklamowa na Facebooku to tylko dwie z wielu możliwości. Korzystając z nich, będziesz w stanie dotrzeć do klientów z określonej miejscowości, w określonej grupie wiekowej i sprecyzowanych zainteresowaniach. Skierowanie reklamy do odpowiedniej grupy docelowej to podstawa jej skuteczności!
  4. Pop-up
    Choć większość z nas nie przepada za wyskakującymi okienkami, mogą one w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia konwersji. Poproś klientów o pozostawienie danych kontaktowych i zapisania się na newsletter, zbadaj poziom ich satysfakcji z zakupów, zapytaj, jakie usprawnienia pomogłyby im w sfinalizowaniu transakcji. Możesz przygotować ofertę specjalną dla opuszczających twój sklep klientów, np. z dodatkowym rabatem lub pytaniem o przyczynę rezygnacji z zakupu. Pop-up pozwoli ci zoptymalizować stronę www i dostosować ofertę do wymagań i oczekiwań klientów.
  5. Pozycjonowanie
    Skorzystaj z narzędzi takich jak Google Search Console i dowiedz się, jakie frazy wpisują użytkownicy w wyszukiwarce, by odnaleźć produkty z twojej branży. Odpowiednie pozycjonowanie twojej witryny to klucz to zwiększenia ruchu i liczby odwiedzin. Im wyżej twoja strona będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwarki, tym większą zanotuje liczbę odwiedzin.
  6. Produkty rekomendowane dla Ciebie
    Lub: „klienci, którzy kupili ten produkt, oglądali również”. Widżety z rekomendacją produktów to wabik, który – umieszczony na podstronie każdego produktu – zachęci klientów do zapoznania się z ofertą twojego sklepu. To rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest przez serwisy aukcyjne i porównywarki cenowe, a coraz częściej także przez niewielkie sklepy online.
  7. Ograniczyć dostępny wybór
    Brzmi jak kiepski żart? Bynajmniej! Zgodnie z badaniami, klienci podejmują decyzję o zakupie w ciągu zaledwie 2 sekund! Dokładnie tyle masz zatem czasu, by przekonać odwiedzających do twojej oferty. Przeanalizuj ją i skonfrontuj z wynikami sprzedaży, a następnie wycofaj z niej produkty najmniej atrakcyjne, które nie cieszą się popularnością. Będziesz zaskoczony, gdy odkryjesz, że mniejszy wybór nie oznacza mniejszej sprzedaży – jest wręcz przeciwnie!