Biznes w sieci. Wskazówki, które pomogą Ci wystartować – cz. 2

W poprzedniej części artykułu podzieliłem się z tobą wskazówkami, które z dużym prawdopodobieństwem, pomogą ci wystartować ze swoim biznesem online. Ponieważ temat wciąż nie został wyczerpany, dziś dzielę się kolejną porcją wiedzy i cennych, sprawdzonych rad.

Dobrze wyceń swój produkt

Problemem wielu początkujących przedsiębiorców jest sprzedawanie produktów w zbyt niskiej cenie. Oczywiście – konkurencja jest ogromna i musisz zdawać sobie z tego sprawę. Jeśli jednak myślisz, że twój sukces tkwi w liczbie sprzedanych produktów lub wykonanych usług, prędko możesz się przekonać, że jest zupełnie inaczej. Pamiętaj, że wykonanie usługi lub produktu zabiera twój czas, którego będziesz mieć tym mniej, im taniej wycenisz swoje produkty. Nie zapominaj również o tym, że konkurencyjna cena to nie jedyny argument sprzedażowy. Potencjalnych klientów do zakupu możesz skłonić m.in. bardzo wysoką jakością.

Nie bój się sprzedaży

Nie taki diabeł straszny, jak go malują, a sprzedaż naprawdę nie musi być czymś trudnym. Zwłaszcza jeśli masz wewnętrzne przekonanie, że twoje produkty lub usługi będą komuś potrzebne i przydatne w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Ty także każdego dnia korzystasz z produktów wykonanych przez innych i jest to zupełnie naturalne. Nie bój się więc zachęcać innych do zakupu twoich produktów i przedstawiać ich w pozytywnym świetle (oczywiście zgodnie z prawdą).

Nie daj się nabrać

Gdy zarejestrujesz swoją działalność, w krótkim czasie zaczniesz otrzymywać różnego rodzaju oferty. Niektórzy oszuści, będą wręcz wysyłać ci wezwania do zapłaty! Nie daj się nabrać i nie ufaj każdemu, kto zaproponuje dołączenie do tzw. bardzo ważnej bazy przedsiębiorców, bez której twój biznes skazany jest na porażkę. Uważnie filtruj wszystkie, otrzymywane wiadomości i nie miej wyrzutów sumienia, że większość z nich ląduje w koszu. Ponieważ dokładnie tam jest ich miejsce!

Buduj społeczność

O budowaniu swojej społeczności możesz pomyśleć jeszcze zanim na dobre wystartujesz ze sprzedażą swoich usług. Czy będziesz prowadził bloga, który skupia wokół siebie zainteresowane twoimi produktami audytorium, czy też założysz fanpage, który dzięki doskonałej komunikacji zyska rzesze fanów – to zależy tylko od ciebie i twojej pomysłowości. Właśnie ta społeczność będzie pierwszą grupą odbiorców, do których skierujesz swoje produkty i usługi. Zauważ, że jest to coraz częstsza praktyka i wielu znanych dziś blogerów czy vlogerów ma własne marki produktowe.
Zobacz możesz dołączyć do grupy i znaleźć wsparcie:
https://www.facebook.com/groups/stronyinternetoweslupsk/
zapraszam również na fanpage
https://www.facebook.com/technetmediatelecom/

Sprawdź, czy masz konkurencję

Wiele osób, z obawy przed konkurencją, rezygnuje z założenia swojego biznesu. To błąd! Istnienie konkurencji jest dla ciebie najlepszym wyznacznikiem zapotrzebowania na twoje produkty i usługi. Niepokojące jest, gdy konkurencja nie istnieje – wówczas może się okazać, że twoich produktów po prostu nikt nie potrzebuje. Nie jest bowiem sztuką stworzenie innowacyjnego, zupełnie niespotykanego dotąd produktu lub usługi. Sztuką jest stworzyć taki, który będzie potrzebny i dobrze się sprzeda.

Mam nadzieję, że zebrane w artykułach wskazówki pomogą ci osiągnąć sukces i – co równie ważne – skutecznie uchronią przed błędami i pułapkami. Choć z pewnością nie wszystkich, dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, wielu z nich możesz uniknąć. Powodzenia!