Technet Media

Jak promować kanał na YouTubie?

Wśród marketingowych trendów 2017 roku, video marketing zdecydowanie wysunął się na prowadzenie. Szacuje się, że 2018 rok tendencję tę podtrzyma i coraz częściej, zarówno indywidualni twórcy, jak i marki, decydować się będą na założenie i rozwój własnego kanału YouTube. Jak go promować i stale zwiększać swoje grono odbiorców? Oto kilka sprawdzonych wskazówek.

autor: Marcin Wójcik

YouTube

Twórz angażującą treść

Niektórzy twierdzą, że dobra treść broni się sama. Mają rację! Oczywiście, warto swojemu kanałowi pomóc, wdrażając odpowiednie działania marketingowe, ale tym, od czego należy rozpocząć promocję, jest dobry, wartościowy content. Jeśli na swoim kanale serwujesz użytkownikom nudne, nieprzydatne treści, wydawanie pieniędzy na ich promocję będzie się mijało z celem. Jeśli jednak proponujesz im wartościowe i angażujące filmy, ich promocja ma dużą szansę na powodzenie.

Bądź aktywny

Choć radę tę przeczytasz w większości podobnych poradników, najwyższy czas, byś wziął ją sobie do serca. Jeśli chcesz zdobywać odbiorców organicznie, bądź aktywny! Komentuj filmy innych osób, udzielaj się w dyskusjach, bądź pomocny. Nie zapraszaj nachalnie na swój kanał – wystarczy, że dyskretnie zaznaczysz swoją obecność. Im więcej czasu poświęcisz na „bywanie” i aktywność na kanałach innych twórców, tym więcej osób dowie się o Twoim istnieniu.

Bądź w trendach

Jeśli nie wiesz, o czym mowa, spójrz na popularne vlogerki kosmetyczne. Kojarzysz tzw. Projekt denko. To rodzaj filmu, który każda z nich ma na swoim koncie. I to nie jeden – film oznaczony specjalnym hasztagiem nagrywać możesz regularnie! Zorientuj się więc, jakiego rodzaju filmy nagrywają twórcy z Twojej branży i... wykorzystaj to! Dołącz do popularnej akcji, stań się częścią ciekawego projektu czy inicjatywy.

Pokaż się w social media

Wielu twórców ogranicza się tylko do jednego kanału dotarcia do odbiorcy. Niesłusznie, bowiem w ten sposób rezygnują oni z możliwości, jakie daje Facebook, Instagram czy Twitter. Umiejętnie łącząc istnienie na wszystkich tych kanałach, zyskujesz możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Promuj wiec swoje filmy nie tylko na platformie YouTube – udostępniaj je również w pozostałych serwisach społecznościowych tak, by liczba Twoich odbiorców wciąż rosła.

Korzystaj z reklamy True View

To bodaj najszybszy i najbardziej skuteczny sposób promocji własnego kanału YouTube. Niestety, za efekty przyjdzie Ci zapłacić. Reklama True View emitowana jest przed filmami i można wyłączyć ją już po kilku pierwszych sekundach. Z tego względu niezwykle istotne jest, by w tym krótkim czasie była w stanie zainteresować odbiorcę i skłonić go do obejrzenia całości.

Powyższe metody nie są jedynymi, które można wykorzystać do promocji własnej marki na YouTube. Warto zadbać również o odpowiednie pozycjonowanie swoich filmów na platformie – uzupełnić je o odpowiednie słowa kluczowe, opisy, dopasowanie tytułów i tagów. Należy również liczyć się z tym, że nie wszystkie metody przyniosą oczekiwany efekt w krótkim czasie – może się zdarzyć, że przyjdzie Ci na nie poczekać trochę dłużej.