Jak promować sklep internetowy na Facebooku?

Facebook Ads

Wiesz, że nawet najciekawsze posty nie trafią do wszystkich fanów twojego fanpage’a? Niestety – to, że ktoś polubił twój profil, nie oznacza, że będzie miał szansę polubić publikowane przez Ciebie treści. Facebook ogranicza zasięg bezpłatnych postów i szacuje się, że wyświetli je zaledwie 11 procentom wszystkich twoich fanów! Co zrobić, by zwiększyć zasięg? Skorzystać z możliwości, jaką daje Facebook Ads, a więc płatna reklama na Facebooku. Podpowiem ci, jak ją przygotować.

Integracja sklepu

Pierwszym, co powinieneś zrobić, chcąc promować swoje produkty na Facebooku, jest integracja twojego fanpage’a i strony internetowej sklepu. Wystarczy, że dodasz na niej pop-up z informacją o dodatkowych, specjalnych ofertach, dostępnych na Facebooku lub też widoczny banner z odnośnikiem.

Power Editor i Menedżer Reklam

To dwa narzędzia, które wykorzystasz do przygotowania płatnej kampanii reklamowej na Facebooku. Oczywiście, możesz też promować poszczególne produkty z poziomu fanpage’a poprzez opcję „promuj post” lub „promuj witrynę”, ale koszt tak przygotowanej reklamy będzie większy. Obsługa menedżera reklam nie sprawi ci trudności, a zapewni większą efektywność promocji.

Cel kampanii

Pierwszym, co wybierasz podczas tworzenia reklamy, jest cel kampanii. Jego wybór powinien być uzależniony od rezultatów, jakie pragniesz uzyskać i może zmieniać się wraz z rozwojem twojej firmy. Gdy dopiero rozpoczynasz działalność, a twój sklep nie ma zbyt wielu odbiorców, możesz skupić się na budowaniu rozpoznawalności, która pozwoli ci pozyskać nowych klientów. W późniejszym etapie, gdy twoja marka stanie się rozpoznawalna, zwiększysz sprzedaż wybierając jako cel konwersję lub zachęcając klientów do dokonania zakupu w aplikacji.

Jaki jest Twój cel marketingowy

Jaki jest Twój cel marketingowy

Grupa odbiorców

Facebook daje ci możliwość wyświetlania reklam osobom, które mogą być zainteresowane twoimi produktami. Możesz zawęzić grono odbiorców zestawu reklam do osób z konkretnego obszaru czy miejscowości, konkretnej płci, w konkretnym wieku, o zainteresowaniach zgodnych z profilem twojej działalności. I tak, jeśli prowadzisz sklep z akcesoriami dla niemowląt, twoją grupą docelową będą młode mamy i osoby spodziewające się dziecka:

Grupa odbiorców facebook

Grupa odbiorców facebook

Możesz także zainstalować na swojej stronie internetowej tzw. pixel re-marketingowy i wyświetlać reklamę osobom, które już odwiedziły twój sklep, lecz nie dokonały zakupu.

Forma reklamy

Gdy wybrałeś już cel i grupę docelową, czas na formę i wygląd reklamy. Zadbaj o to, by wizualnie prezentowała się ona jak najlepiej: wybieraj atrakcyjne, przykuwające wzrok grafiki lub zdjęcia Nie umieszczaj na nich zbyt dużo tekstu – gdy będzie on stanowił więcej niż 20% całości, promocja może mieć znacznie mniejszy zasięg. Jeśli chcesz przedstawić swoje produkty na materiale wideo, nie zapominaj o polskich napisach. To ważne, ponieważ wielu użytkowników zobaczy twoją reklamę na smartphonie, np. w drodze do pracy i nie będzie miało możliwości odtworzenia jej z dźwiękiem.

Skąd będziesz wiedzieć, że odpowiednio ustaliłeś cel kampanii i grupę docelową? Jak sprawdzisz, czy reklama przynosi zadowalające rezultaty? Testuj, sprawdzaj i eksperymentuj – to najlepszy i jedyny sposób, by optymalizować zestawy reklam i tworzyć skuteczne, efektywne kampanie.