Menu Zamknij

10 słów najczęściej wykorzystywanych w reklamach

Słowa mają znaczenie

Słowa mają znaczenie – to więcej niż pewne. Doskonale zdają sobie z tego sprawę nie tylko poloniści i badacze języka, ale także marketingowcy, którzy za pomocą słów docierają do potencjalnych klientów. Jeśli przyjrzysz się blokom reklamowym w TV, zauważysz szereg powtarzających się zwrotów i słów. Które z nich i dlaczego oddziałują na nas najbardziej? Sprawdziliśmy!

Za darmo

To prawda stara jak świat – uwielbiamy dostawać coś za darmo. Nie bez przyczyny wiele sklepów do zakupów dołącza tzw. gratisy. Jeśli możesz kupić odkurzacz lub odkurzacz z dziesięcioma workami ZA DARMO, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wybierzesz tę drugą opcję. Nawet jeśli okaże się, że za darmowe worki w rzeczywistości przyjdzie Ci zapłacić, bo podnoszą one cenę sprzętu o kilkadziesiąt złotych…

Gwarantujemy

Gwarancja to pewność, a przynajmniej lubimy myśleć o niej w ten sposób. Jeśli producent gwarantuje nam wysoką jakość, nie mamy co do niej najmniejszych wątpliwości. Co więcej, sprzedawcy często „gwarantują zwrot pieniędzy” – i choć prawie nigdy z niego nie korzystamy, chętnie kupujemy produkty z takim wentylem bezpieczeństwa.

Udowodnione

Czy kiedykolwiek sprawdzałeś badania naukowe, które potwierdzałyby skuteczność działania Twej pasty do zębów? No właśnie. Nikt tego nie robi! Producenci wiedzą o tym doskonale i bardzo często tę wiedzę wykorzystują.

Dla Ciebie

Oczywiście, że dla Ciebie! To właśnie Tobie ten produkt jest potrzebny i to Ty powinieneś wydać na niego swoje pieniądze. Zwracając się do odbiorców zaimkiem osobowym TY (lub: ciebie, tobie, z tobą itd.), sprzedawcy przyciągają ich uwagę i wzbudzają potrzebę zakupu. W końcu… jak nie skorzystać z oferty, która skierowana jest właśnie do mnie?

Efekty

Efekt to skuteczność działania i osiągnięcie zamierzonych, wymarzonych rezultatów. Wyobrażasz sobie kobietę, która nie marzy o gładkiej, rozświetlonej cerze? Nie bez przyczyny producenci kosmetyków stosują zwroty „efekty widoczne już po 7 dniach”, „ten efekt cię zaskoczy”.

Odkryj

Nowe doświadczenia i doznania to coś, czemu trudno się oprzeć. Nawet gdy w grę wchodzi „bogactwo aromatu”, jakie dostarcza nam zwykła, owocowa herbata… „Odkryj” to tajemnica, sekret, który chcesz poznać.

Rodzina

Pośród najważniejszych dla nas wartości większość z nas na pierwszym miejscu wymienia zdrowie i rodzinę. Chcemy dla naszych bliskich jak najlepiej, dlatego bez wyrzutów sumienia kupujemy produkty dla rodziny.

Bezpieczny

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czym bezpieczne pieluszki dla niemowląt różnią się od pozostałych? Prawdopodobnie niczym! To jednak nie ma znaczenia, bo liczy się efekt, a ten jest znakomity. Dla młodych mam bezpieczeństwo ich pociech to kwestia absolutnie priorytetowa, dlatego wiele z nich, mając wybór pomiędzy pieluszkami „bezpiecznymi” i pozostałymi, postawi na te pierwsze.

Zdrowy

Doskonale wiemy, że słodycze nie są najzdrowszą przekąską. Mimo to producenci batoników dla dzieci zapewniają nas o ich prozdrowotnych właściwościach. Dlaczego? Bo większość z nas chętniej poczęstuje dziecko zdrowym łakociem niż tuczącym, pełnym polepszaczy smaku produktem. To także doskonały argument usprawiedliwiający zjedzenie czegoś, co w rzeczywistości niewiele ma ze zdrowiem wspólnego.

Nowość

Obok nowości nie sposób przejść obojętnie. Za radość i satysfakcję, jakie towarzyszą wymianie telefonu czy samochodu na nowszy model, skłonni jesteśmy słono zapłacić. I płacimy, bo twórcy reklam doskonale wiedzą, jak ten fakt wykorzystać.