Menu Zamknij

Polubienia na Facebooku

Polubienia na Facebooku – jak je zdobyć? 5 sprawdzonych wskazówek

Właśnie założyłeś fanpage swojej działalności i zastanawiasz się, jak pozyskać pierwsze lajki? A może prowadzisz go już od dawna, jednak liczba fanów wciąż nie jest zadowalająca? Tak czy inaczej, świetnie trafiłeś – w tym artykule znajdziesz 5 sprawdzonych wskazówek, dzięki którym twój profil nareszcie przestanie świecić pustkami.

Płatna kampania reklamowa

Korzystając z narzędzi, takich jak Menedżer Reklam czy Power Editor, będziesz w stanie przygotować płatne kampanie reklamowe promujące twój fanpage. Kosz reklamy zależeć będzie od wielu czynników, m.in. atrakcyjności twojego profilu i banneru wykorzystanego w reklamie, wyboru odpowiedniej grupy docelowej i konfiguracji reklamy. Znaczenie będą miały również detale, które z pozoru mogą wydawać się błahe, np. ustalenie harmonogramu wyświetlania reklam i ich umiejscowienie. W sieci znajdziesz mnóstwo tutoriali, które pomogą ci utworzyć pierwszą kampanię w Facebook Ads. (przeczytaj również ten wpis: Jak promować sklep internetowy na Facebooku?)

Ukryty przycisk

Wiele osób nie wie, że istnieje możliwość zaproszenia do polubienia profilu osób, które polubiły konkretny post. Opcja ta jest szczególnie istotna wtedy, gdy zdecydowałeś się przeznaczyć środki na promocję wpisu lub kiedy post polubili znajomi Twoich fanów. Po kliknięciu na reakcje umieszczone poniżej wpisu otworzy ci się lista wszystkich osób, które niego zareagowały. Obok każdej z nich widnieć będzie napis „polubione” lub „zaproś”. Niestety, opcja ta jest dostępna tylko dla fanpage’y o liczbie polubienia mniejszej niż 100 000.

Zapraszanie znajomych

Zapraszanie do polubienia profilu znajomych to pomysł dobry i zły jednocześnie. Dobry, gdy wysyłasz zaproszenie osobom, które rzeczywiście mogą być zainteresowane jego tematyką, zły – gdy wysyłasz je hurtowo, nie zważając na zainteresowania zapraszanych. To błąd, o czym szybko się przekonasz. Twoi znajomi, nawet jeśli polubią twój fanpage, zrobią to tylko z grzeczności. I choć dzięki ich obecności profil nie będzie wyglądał tak „łyso”, ich brak aktywności sprawi, że polubienia te będą miały niewielką wartość.

Wartościowe treści

Publikuj na swoim profilu wartościowe, merytoryczne i interesujące treści, a ani się obejrzysz, jak liczba twoich fanów wzrośnie. Posty powinny być zgodne z misją i wizją firmy, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby i oczekiwania twoich klientów. Ich stworzenie to czasochłonne i wymagające zadanie. Warto jednak poświęć mu czas, by zyskać nie tylko nowych fanów swojego fanpage’a, ale także zbudować pozytywny wizerunek swojej marki.

Komentuj w grupach i na innych stronach

Na Facebooku z pewnością znajdziesz wiele grup i stron, które nawiązują do tematyki twojego profilu. Udzielaj się na nich! Pisz komentarze, dziel się opiniami, włączaj się do dyskusji. Rób to jednak z głową i nie bądź nachalny. Niech twoje komentarze będą merytoryczne i ciekawe, zgodne z przedmiotem dyskusji. Dzięki temu świadomość marki wśród konsumentów wzrośnie, a ty będziesz mieć możliwość jeszcze lepszego poznania swojej branży.