Coraz więcej biznesów powstaje właśnie w sieci – kursy online, sklepy internetowe, różnego rodzaju usługi. Jeśli Ty również zamierzasz stworzyć swój własny internetowy biznes, z pewnością przyda Ci się garść praktycznych, sprawdzonych porad i wskazówek. Oto one:
Zrobione jest lepsze od doskonałego
Dewiza Aleksandry Budzyńskiej, a więc słynnej Pani Swojego Czasu, doskonale sprawdza się zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Ty również możesz, a nawet powinieneś ją wykorzystać. Dlaczego? Ponieważ każdy dzień, w którym planujesz, przygotowujesz, opracowujesz i analizujesz swe zamierzenia, na nic się zda, jeśli nie zaczniesz działać. Oczywiste jest, że w biznesie online na początek potrzebna jest strona internetowa. Jednak czy musi być od razu idealna? Czy twoi klienci naprawdę zwrócą tak wielką uwagę na twoje logo i czcionkę? Skup się na tym, co najważniejsze i pamiętaj – zrobione jest lepsze od doskonałego, a na udoskonalenia przyjdzie jeszcze czas.
Firmę zostaw na koniec
Wielu młodych przedsiębiorców, po podjęciu decyzji o założeniu swojego biznesu, czym prędzej rejestruje działalność gospodarczą. To błąd, za który będziesz musiał zapłacić. Przygotuj stronę internetową, zamów asortyment, dopnij wszystko na ostatni guzik (oczywiście pamiętając o punkcie 1!) i dopiero wówczas zarejestruj swoją działalność. Obawiasz się, czy będziesz mógł ująć w KPiR koszty poniesione przed jej rozpoczęciem? Mam dobrą wiadomość: będziesz mógł ująć te kwoty, które związane są z Twoją działalnością, np.: koszty organizacji i rejestracji działalności, otwarcia rachunku bankowego, opłat skarbowych, wydatków na szkolenia, przygotowania tablic informacyjnych i reklamowych.
Nie rezygnuj z księgowej
Nawet jeśli wydaje Ci się, że doskonale poradzisz sobie z początkową, niewielką liczbą faktur, dobrze Ci radzę – nie bądź tego taki pewien! Dobra księgowa nie tylko zadba, by twój biznes spełniał surowe i bezwzględne wymagania Urzędu Skarbowego czy ZUS-u, ale też doradzi najlepsze i najbardziej opłacalne dla twojego biznesu rozwiązania. Nie musisz korzystać z usług księgowej stacjonarnie – z powodzeniem znajdziesz odpowiednią specjalistkę lub specjalistę. Niektóre firmy księgowe naliczają nieduże kary za opóźnienia np. w wysyłce faktur, co dla spóźnialskich może być dobrą motywacją, by wywiązać się z obowiązków na czas.
Przy okazji zareklamuje usługi księgowej w Słupsku Pani Ani – Biuro Rachunkowe Anna Lipka
Strona to podstawa
Twój biznes online nie obejdzie się bez profesjonalnej, atrakcyjnej wizualnie strony internetowej. I choć nie wszystko musi być wykonane perfekcyjnie, należy od początku zadbać o dobre zdjęcia, przejrzystość witryny i łatwość nawigacji. Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, staraj się przedstawić je w taki sposób, który będzie zachęcał do zakupu. Napisz ciekawe, przykuwające uwagę opisy, zrób estetyczne fotografie. Jeśli nie jesteś fotografem lub nie posiadasz copywriterskich umiejętności, zatrudnij profesjonalną agencję lub freelancera.
Zweryfikuj swój pomysł
Masz genialny pomysł, który na pewno wypali? Oby tak było! Zanim jednak wcielisz go w życie, sprawdź, czy rzeczywiście Twój pomysł jest tak dobry, jak ci się wydaje. Zapytaj znajomych (niekoniecznie najbliższych), czy byliby zainteresowani usługami, które zamierzasz świadczyć, a jeśli tak – to ile mogliby za nie zapłacić. Dołącz do tematycznych grup na Facebooku i zapytaj, czy ich członkowie chcieliby zakupić twój produkt, gdy będą mieli taką możliwość. Może się okazać, że w rzeczywistości nie ma na niego zapotrzebowania, a twoi potencjalni klienci potrzebują czegoś zupełnie innego.
Pułapek, które czekają na młodych przedsiębiorców, jest wiele, a powyższe wskazówki z pewnością nie uchronią cię przed wszystkimi. Właśnie dlatego już dziś zapraszam cię po kolejną część artykułu, w którym znajdziesz kilka cennych – mam nadzieję – rad.