Marketing internetowy marki
Inwestujesz czas i pieniądze, by promować swój biznes online, a efektów wciąż nie widać? Zastanawiasz się, gdzie jest błąd i co sprawia, że budżet przeznaczony na reklamę nijak nie przekłada się na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie, zyski? Dobrze trafiłeś. Prawdopodobnie popełniasz jeden z 5 błędów, przez które twoje działania marketingowe są nieskuteczne. Sprawdź, który i wyeliminuj go jak najprędzej.
Działasz z doskoku
Marketing internetowy wymaga czasu i konsekwencji. Jeśli jednego i drugiego nie masz zbyt wiele, rozważ, czy aby na pewno chcesz zajmować się promocją swojej marki osobiście. Wiele jest bowiem przedsiębiorstw, które pomimo inwestycji w reklamę, np. w mediach społecznościowych, nie notują spektakularnego sukcesu i wzrostu sprzedaży. Często wynika to właśnie z braku regularności i konsekwencji w prowadzeniu działań marketingowych. Nawet najciekawsze wpisy na firmowym blogu nie zwiększą twojej konwersji, jeśli publikowane będą od święta.
Nie analizujesz
Największym błędem marketera jest poprzestanie tylko na zaplanowaniu i stworzeniu kampanii reklamowej. Jeśli zrobiłeś krok pierwszy i drugi, czas na trzeci – analizę. Tylko bieżące monitorowanie efektów podejmowanych działań da ci pewność, że to, co robisz, ma sens i generuje zyski. W sieci znajdziesz wiele dostępnych, bezpłatnych narzędzi, np. Google Analytics, które możesz wykorzystać w celu zwiększenia efektywności swojego e-marketingu. Wiedząc, kto wchodzi na Twoją stronę internetową, w jakich godzinach twój blog notuje najwyższą liczbę odwiedzin i które produkty z twojego sklepu są oglądane najczęściej, będziesz w stanie zmodyfikować swoją strategię marketingową na tyle, żeby zaczęła ona przynosić wymierne rezultaty.
Nie dbasz o spójność
Promujesz swoją firmę na Facebooku i innych portalach społecznościowych, inwestujesz w reklamę AdWords, współpracujesz z influencerami, ale wciąż nie dbasz o spójność podejmowanych działań? Nie licz na zadowalające rezultaty! Efekty przyniesie dopiero opracowanie spójnej strategii marketingu i komunikacji, uwzględniającej specyfikę grupy docelowej i rodzaj kanału.
Jeśli przygotowujesz serię wpisów na swoim fanpage’u o podobnej tematyce, zadbaj o ich odpowiednią, spójną formę wizualną. Jeśli swoje produkty dedykujesz młodzieży, w reklamie zwracaj się do niej młodzieżowym, zrozumiałym dla niej językiem. Poznaj swoich klientów, dowiedz się, kim są i czego pragną, a następnie przygotuj reklamę szytą na miarę. Taką, która przełoży się na sprzedaż produktów twojej marki.
Wysyłasz bezwartościowy newsletter
Jeśli pojęcie lejka sprzedaży jest ci znane, wiesz zapewne, jak ważny dla twojego biznesu jest newsletter i jego subskrybenci. Przeanalizuj treść wysyłanych do nich wiadomości i upewnij się, że oferujesz swoim klientom coś więcej niż suchy, pozbawiony wartości katalog produktów. Co w takim razie powinno znaleźć się w newsletterze? Oczywiście to, co jego odbiorcy będą mogli wykorzystać, najlepiej od razu. Tylko od ciebie i twojego biznesu zależy, czy postawisz na kody rabatowe, obniżające cenę produktu, dodatkowe materiały czy publikacje w formie e-booka lub prezentacji.
Myślisz, że jakość wystarczy
Choć mówi się, że jakość broni się sama, nie traktuj tego jako jedynego wyznacznika. Dopiero odpowiednio prezentując swoje produkty, zwiększasz szansę na ich sprzedaż. Jeśli nie chcesz, by klienci opuszczali twoją stronę internetową po kilku sekundach od wejścia na nią, zadbaj o jej atrakcyjny wygląd i prostą, intuicyjną obsługę. Przygotuj profesjonalne, skłaniające do zakupu opisy produktów, zadbaj o atrakcyjne wizualnie fotografie.
Jeśli odnalazłeś tu jeden z popełnianych przez ciebie błędów, nie zwlekaj z jego wyeliminowaniem. Czasem nawet drobne zmiany na stronie www czy w częstotliwości publikowania postów na fanpage’u, mogą przynieść wymierne efekty i zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Im szybciej się do nich przekonasz, tym lepiej dla twojego biznesu.