LastPass spowodował przypadkową awarię 22 stycznia 2020 roku, gdy przez pomyłkę usunął rozszerzenie LastPass ze sklepu Chrome Web Store, co spowodowało, że użytkownicy widzieli błędy 404 podczas próby pobrania i zainstalowania go na swoich urządzeniach.
„Rozszerzenie LastPass w Chrome Web Store zostało przez nas przypadkowo usunięte i współpracujemy z zespołem Google, aby przywrócić go JAK NAJSZYBCIEJ” – powiedziała dzisiaj obsługa LastPass w aktualizacji na Twitterze. „Nadal możesz uzyskać dostęp do konta, logując się na naszej stronie internetowej”.
Problemy z LastPass zaczęły się od zgłoszenia przez użytkowników, że nie mogą pobrać rozszerzenia LastPass Chrome, a firma informująca o problemie na stronie statusu.
„Centrum operacji sieciowych bada raporty o tym, że użytkownicy Chrome napotykają błędy 404 podczas pobierania rozszerzenia LastPass Chrome” – czytamy w wstępnym opisie incydentu .
LastPass radził także użytkownikom w kolejnej aktualizacji, opublikowanej godzinę później, aby korzystali z Web Vault lub aplikacji mobilnej, a nawet korzystali z LastPass z inną przeglądarką, którą wybrali, dopóki problem nie zostanie znaleziony i naprawiony.
Cztery godziny później zidentyfikowano problem związany z problemami z pobieraniem rozszerzeń, a firma obwinia go o przypadkowe usunięcie rozszerzenia LastPass Chrome z Google Chrome Store.
Aktualizacja 23 stycznia, 13:37 EST: Menedżer ds. PR LastPass Lauren Christopherson wysłała następujące oświadczenie, aby wyjaśnić, że nie jest to przerwa w świadczeniu usług:
Chciałam wyjaśnić, że nie jest to awaria rozszerzenia LastPass Chrome. Jak wiadomo, pobieranie jest tymczasowo niedostępne, co zostanie wkrótce rozwiązane. Czekamy tylko na Google, aby dokończyć ich recenzję i opublikować ponownie. Użytkownicy mogą nadal uzyskiwać dostęp do swojego skarbca za pośrednictwem strony internetowej, innych rozszerzeń przeglądarki lub aplikacji mobilnej.
Aktualizacja 23 stycznia 18:03 EST: Rozszerzenie LastPass jest dostępne w Chrome Web Store ponownie.