Menu Zamknij

Privileged Access Managment – dlaczego jest taki ważny?

Nowoczesne rozwiązania w zakresie zarządzania to nowa rzeczywistość, w której tak samo przedsiębiorstwa, jak i pracownicy muszą się odnaleźć. Tym samym rozproszona struktura, gdzie korzystanie z szeroko pojętych globalnych zespołów automatyzacji zarządzania staje się podstawą w zakresie funkcjonowania większości przedsiębiorstw. Jedną z opcji, która zapewnia odpowiednią integralność danych w firmie jest Privileged Access Managment. Jednak dlaczego konkretnie jest on tak istotny?

Privileged Access Managment – czym jest?

Podstawową kwestią w ramach rozwiązań Privileged Access Managment (PAM) jest skuteczna ochrona i kontrola odpowiednich zasobów użytkowników, którzy posiadają status uprzywilejowany. W obecnych realiach PAM jest bardzo ważnym elementem szeroko pojętej architektury bezpieczeństwa. W znacznym stopniu utrudnia cyberprzestępcom działania, gdzie po przejęciu kont uprzywilejowanych chcą zaszkodzić danej infrastrukturze.

Zastosowanie i wdrożenie systemu Privileged Access Managment (PAM) znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa informatycznego w przedsiębiorstwie.
Zastosowanie i wdrożenie systemu Privileged Access Managment (PAM) znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa informatycznego w przedsiębiorstwie.

Zastosowanie i wdrożenie systemu PAM znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa informatycznego w przedsiębiorstwie. Dzięki możliwości zabezpieczenia i monitorowania kluczowych obszarów z punktu widzenia przedsiębiorstwa, wykorzystanie PAM w obecnych czasach staje się jednym z podstawowych kwestii także w zarządzaniu ryzykiem w firmie.

Privileged Access Managment – jakie daje korzyści?

Wykorzystywanie przez przedsiębiorstwa szeroko pojętych systemów informatycznych m.in. systemu PAM to chleb powszedni. Zastosowanie w praktyce niniejszego systemu pozwala osiągać wiele korzyści przede wszystkim dla klientów biznesowych. Jednymi z korzyścią są:

  • reedukacja kosztów, ponieważ następuje ona w ramach centralnego przyznawania dostępu oraz zarządzania tożsamością użytkowników,
  • opcja zastosowania wielopoziomowych schematów akceptacji, co jest bardzo ważnym elementem, kiedy pracownicy mają dostęp do strategicznych zasobów przedsiębiorstwa,
  • przekazywanie obowiązków, co jest możliwe z wykorzystaniem PAM, dzięki przepisaniu własnych obowiązków i uprawnień innemu pracownikowi,
  • zasada pojedynczego logowania, gdzie po zalogowaniu się do systemu/usługi sieciowej, każdy otrzymuje własny dostęp do różnych aplikacji.

System PAM to niewątpliwie ważne rozwiązanie z punktu widzenia bezpieczeństwa każdej organizacji. Jako że działa on samodzielnie tzw. moduł, ma niezwykle szerokie możliwości zarządzania odpowiednimi przywilejami w każdej firmie, w której jest zastosowany.

Senhasegura – polecane rozwiązanie

Senhasegura to system klasy PAM (Privileged Access Management), który umożliwia firmie zarządzanie i kontrolę nad działaniami użytkowników z dostępem uprzywilejowanym (Admin / SuperAdmin / Outsourcing IT). Rozwiązanie to pozwala na bezpieczne przechowywanie poświadczeń oraz śledzenie ich użycia.

Dzięki Senhasegura nadasz użytkownikom dostęp do konkretnych systemów bądź urządzeń bez przekazywania im haseł. Wszelkie sesje zdalne mogą być nagrywane, co pozwala na ich automatyczne kontrolowanie i rozliczanie – jest to niezwykle istotne, gdy do firmowej sieci wpuszczane są strony trzecie (wdrożeniowcy, outsourcing). Efekt? Administratorzy zyskują dzięki temu szereg możliwości – m.in. w obszarze zarzadzania różnymi procesami w firmie, co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo organizacji.

Zarządzanie dostępem uprzywilejowanym do danego serwera, bazy danych czy urządzenia sieciowego jest kluczowym elementem w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki tej funkcjonalności zmniejszasz ryzyko wydostania się na zewnątrz informacji, które mogą być kluczowe z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Dostęp uprzywilejowany to gwarancja, że osoba nieupoważniona nie będzie miała wglądu w procesy wewnętrzne firmy. Ostatecznie więc zyskasz kontrolę nad działaniami użytkowników i – co ważne – zniwelujesz kosztowne nadużycia.

Odnośnie Senhasegura na Twoje pytania odpowie Kamil Budak product manager Senhasegura w DAGMA (+) 48 532 514 100 / 32 259 11 07.
Sprawdź też dedykowaną temu rozwiązaniu stronę internetową: https://senhasegura.eu/pl

Masz pytania

tel. Office: +48 59 300 32 03
tel. Technical Support: +48 603-344-390
tel. Customer Support: +48 59 300 32 01
fax: +48 59 300 32 04
email: biuro(at)technet-media.pl
Poniedziałek-Piątek 09:00-17:00