SEO storytelling to strategia, będącą odpowiedzią na współczesny, wymagający rynek, na którym dotarcie do użytkowników i zainteresowanie ich naszą marką staje się coraz to większym wyzwaniem.
Tytułem wstępu, zaznaczę, że nie do końca zgadzam się z tak kreowaną nazwą, jak SEO Storytelling, na ten rodzaj strategii. Upowszechnia się jednak taka nazwa i w takim kontekście, w kontekście na potrzeby tego artykuł będę się nią dla Ciebie posługiwał.
SEO Storytelling
Zastanawiasz się jakie wartości marki warto podkreślać w komunikatach marketingowych wysyłanych do klientów, a może nie do końca wiesz jak odpowiednio przedstawić historię firmy, tak aby wzmacniać relację z klientem oraz poprawić swoją pozycję w rankingach?
Jeżeli Ciebie również nurtują odpowiedzi tak postawione pytania, z pewnością powinieneś zainteresować się czymś, co ostatnio nazywane jest SEO storytelling
Czym jednak właściwie jest ten SEO storytelling?
Na czym to dokładnie polega? Sprawa jest pozornie prosta: na tworzeniu treści, w których liczy się zarówno kreatywny i unikalny content, jak i algorytmy Google oraz kwestie techniczne, które pozwolą daną treść skutecznie pozycjonować.
SEO storytelling to strategia, która mocno podkreśla, że nasycenie słowami kluczowymi nie jest najważniejsze, jest jednak równie ważne co zrozumiały i mocny content. Takie właśnie połączenie pozwala wysyłać skuteczne komunikaty do naszych potencjalnych i aktualnych klientów.
Zasady tworzenia historii, które poruszają i sprzedają
- Buduj więzi. SEO storytelling to strategia bazująca na używaniu opowieści do budowania więzi – więzi z marką, z usługą, ideą, a wreszcie z określonym produktem. Klient musi poczuć, że Twoja marka jest mu bliska, Twoim zadaniem jest tak pokierować opowieścią, aby odniósł takie właśnie wrażenie.
- Wykorzystuj emocje. W tym miejscu trzeba sobie powiedzieć jasno: bez emocji nie ma sprzedaży, a z pewnością jest ona bardzo utrudniona. Chyba każdy z nas zauważa firmy oraz marki, które wzruszają czy rozbawiają do łez? Emocje to coś, z czego każda osoba zajmująca się marketingiem internetowym powinna umieć korzystać do tworzenia opowieści, które nie pozwalają, na to, aby przejść wokół nich obojętnie.
- Stawiaj na autentyczność. Pogoń za pozycjonowaniem i miejscami w rankingach nie może przysłonić prawdy i autentyczności. Entuzjazm i pasja jest tym, co tworzy markę, z którą identyfikują się klienci. Aktualnie klienci bardzo szybko sprawdzają przedstawiane im historie i jeżeli poczują się oszukani, sukces Twojej firmy może zawisnąć na przysłowiowym „włosku”, stąd tak ważna jest autentyczność.
SEO storytelling, a korzyści
Dobry i profesjonalnie stosowany SEO storytelling niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści – wyróżnia się na tle konkurencji oraz pozwala na lepsze pozycjonowanie danej strony poprzez odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowym.
Pamiętaj o jednym – dobrze przygotowana treść to treść warta udostępnienia, Twoi aktualni klienci mogą więc być doskonałym nośnikiem „reklamy”, wystarczy, że zadbasz o to, aby mieli oni pewność, że publikowane posty np. na Twoim blogu firmowym są rzetelne, ale także ciekawe.
SEO storytelling daje również możliwość stworzenia unikalnej i jedynej w swoim rodzaju strategii marketingowej, która stanie się rozpoznawalna dla odbiorcy i będzie pozytywnie wpływała na wizerunek firmy.
Nie bez znaczenia jest bowiem fakt, że dobrze prowadzona strategia marketingowa to szansa na budowanie wokół marki lojalnej społeczności, która pozwoli na stabilny rozwój firmy.
Storytelling jako strategia marketingowa pozwala na ciekawe i niebanalne zaprezentowanie swojego biznesu oraz pozyskanie nowych klientów i choć dotarcie do ich świadomości nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się z pozoru wydawać, to z pewnością warto pracować nad brandingiem, tak aby nasza marka była po prostu rozpoznawalna.
SEO storytelling to więc z pewnością krok w dobrym kierunku!