Facebook Ads
Wiesz, że nawet najciekawsze posty nie trafią do wszystkich fanów twojego fanpage’a? Niestety – to, że ktoś polubił twój profil, nie oznacza, że będzie miał szansę polubić publikowane przez Ciebie treści. Facebook ogranicza zasięg bezpłatnych postów i szacuje się, że wyświetli je zaledwie 11 procentom wszystkich twoich fanów! Co zrobić, by zwiększyć zasięg? Skorzystać z możliwości, jaką daje Facebook Ads, a więc płatna reklama na Facebooku. Podpowiem ci, jak ją przygotować.
Integracja sklepu
Pierwszym, co powinieneś zrobić, chcąc promować swoje produkty na Facebooku, jest integracja twojego fanpage’a i strony internetowej sklepu. Wystarczy, że dodasz na niej pop-up z informacją o dodatkowych, specjalnych ofertach, dostępnych na Facebooku lub też widoczny banner z odnośnikiem.
Power Editor i Menedżer Reklam
To dwa narzędzia, które wykorzystasz do przygotowania płatnej kampanii reklamowej na Facebooku. Oczywiście, możesz też promować poszczególne produkty z poziomu fanpage’a poprzez opcję „promuj post” lub „promuj witrynę”, ale koszt tak przygotowanej reklamy będzie większy. Obsługa menedżera reklam nie sprawi ci trudności, a zapewni większą efektywność promocji.
Cel kampanii
Pierwszym, co wybierasz podczas tworzenia reklamy, jest cel kampanii. Jego wybór powinien być uzależniony od rezultatów, jakie pragniesz uzyskać i może zmieniać się wraz z rozwojem twojej firmy. Gdy dopiero rozpoczynasz działalność, a twój sklep nie ma zbyt wielu odbiorców, możesz skupić się na budowaniu rozpoznawalności, która pozwoli ci pozyskać nowych klientów. W późniejszym etapie, gdy twoja marka stanie się rozpoznawalna, zwiększysz sprzedaż wybierając jako cel konwersję lub zachęcając klientów do dokonania zakupu w aplikacji.

Grupa odbiorców
Facebook daje ci możliwość wyświetlania reklam osobom, które mogą być zainteresowane twoimi produktami. Możesz zawęzić grono odbiorców zestawu reklam do osób z konkretnego obszaru czy miejscowości, konkretnej płci, w konkretnym wieku, o zainteresowaniach zgodnych z profilem twojej działalności. I tak, jeśli prowadzisz sklep z akcesoriami dla niemowląt, twoją grupą docelową będą młode mamy i osoby spodziewające się dziecka:

Możesz także zainstalować na swojej stronie internetowej tzw. pixel re-marketingowy i wyświetlać reklamę osobom, które już odwiedziły twój sklep, lecz nie dokonały zakupu.
Forma reklamy
Gdy wybrałeś już cel i grupę docelową, czas na formę i wygląd reklamy. Zadbaj o to, by wizualnie prezentowała się ona jak najlepiej: wybieraj atrakcyjne, przykuwające wzrok grafiki lub zdjęcia Nie umieszczaj na nich zbyt dużo tekstu – gdy będzie on stanowił więcej niż 20% całości, promocja może mieć znacznie mniejszy zasięg. Jeśli chcesz przedstawić swoje produkty na materiale wideo, nie zapominaj o polskich napisach. To ważne, ponieważ wielu użytkowników zobaczy twoją reklamę na smartphonie, np. w drodze do pracy i nie będzie miało możliwości odtworzenia jej z dźwiękiem.
Skąd będziesz wiedzieć, że odpowiednio ustaliłeś cel kampanii i grupę docelową? Jak sprawdzisz, czy reklama przynosi zadowalające rezultaty? Testuj, sprawdzaj i eksperymentuj – to najlepszy i jedyny sposób, by optymalizować zestawy reklam i tworzyć skuteczne, efektywne kampanie.