Ważna aktualizacja dotycząca piksela Facebooka

24 października Facebook będzie oferował firmom opcję wewnętrznych plików cookie na potrzeby piksela Facebooka. Zmiana ta pokrywa się z aktualizacjami wprowadzonymi na innych platformach internetowych, ponieważ część przeglądarek coraz chętniej wprowadza obsługę wewnętrznych plików cookie na potrzeby emisji reklam i analizy witryn.

facebook piksel

facebook piksel

Przez długi czas firmy polegały na plikach cookie w celu wyświetlania reklam odpowiednim grupom odbiorców oraz monitorowania ruchu w swoich witrynach. Do niedawna Facebook wykorzystywał swój piksel – bazujący na zewnętrznych plikach cookie – do analizy witryn, targetowania reklam i ich pomiaru. Nowa opcja ułatwi także reklamodawcom, wydawcom i deweloperom dalsze uzyskiwanie rzetelnych danych analitycznych dotyczących ruchu w ich witrynach.

Firmy mogą zrezygnować z wewnętrznych plików cookie, zmieniając odpowiednio ustawienia piksela w Menedżerze zdarzeń.

Opcje wyświetlania reklam na Facebooku, dostępne w sekcji Preferencje reklamowe, nie ulegną zmianie. Regulamin korzystania z narzędzi biznesowych nadal zobowiązuje do wyraźnego informowania o sposobach wykorzystywania plików cookie i zasadach udostępniania podmiotom zewnętrznym danych zgromadzonych w witrynie, w związku z czym zalecamy firmom przejrzenie oświadczeń dotyczących plików cookie. Więcej informacji na temat tej aktualizacji można uzyskać w Centrum pomocy.