Biznes na Instagramie
Coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie swojego profilu na Instagramie. Słusznie, bo to jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych, do którego wciąż dołączają nowi użytkownicy. Jeśli i Ty planujesz promować swój biznes na Instagramie, z tego artykułu dowiesz się, jak się za to zabrać.
1. Pokaż swój zespół
W powiedzeniu, że firmę tworzą ludzie, nie ma przesady, nawet jeśli wydaje się dziś być jedynie pustym frazesem. Twój sklep również tworzą ludzie, dlatego… pokaż ich! Niech Twoi klienci wiedzą, kto projektuje, produkuje i wreszcie – pakuje rzeczy, które zakupili w Twoim sklepie. Dzięki świadomości, że za pięknym logo marki stoją żywi ludzie, marka ta stanie się im bliższa i jeszcze chętnie będą korzystać z Twych usług.
2. Korzystaj z hashtagów
I rób to mądrze. Nie wystarczy, że dodasz ich kilka, nawet jeśli będą najpopularniejsze. Zadbaj o optymalną liczbę hashtagów (od 7 do około 15 w zupełności wystarczy) i ich jakość. Niech wiążą się z Twoją branżą i prezentowanym na zdjęciu produktem, niech nie będą przypadkowe. Czasem lepszym wyborem będą mniej popularne hashtagi, które ściśle wiązać się będą z tematyką Twojej branży.
3. Dbaj o jakość zdjęć
By publikować zdjęcia dobrej jakości, nie potrzebujesz kosztownej lustrzanki i profesjonalnych obiektywów. Wystarczy Ci smartfon z dobrym aparatem i prosty program do obróbki zdjęć. Pamiętaj jednak, by jak najlepiej przedstawiać oferowane produkty – zadbaj o odpowiednie światło, nasycenie barw, tło.
4. Pokaż zastosowanie swoich produktów
Do pokazywania zastosowania swoich produktów, wykorzystaj np. Instastories. W krótkim materiale wideo, krok po kroku wyjaśnij, czym jest Twój produkt i w jaki sposób z niego korzystać, by w pełni cieszyć się jego jakością i funkcjonalnością. W ten sposób zainteresujesz nim osoby, które wątpiły w jego skuteczność lub sądziły, że korzystanie z niego sprawi im trudność.
5. Pokazuj zadowolonych klientów z Twoimi produktami
Trudno o bardziej skuteczną reklamę niż pozytywna rekomendacja zadowolonych klientów. Wykorzystaj pochlebne opinie i pochwal się nimi na swoim profilu. Pamiętaj jednak, by przed publikacją czyjejś fotografii, uzyskać stosowną zgodę. Jeśli o tym zapomnisz, już wkrótce zadowolony dotąd klient, może stać się Twym największym wrogiem.
6. Sprawdź konkurencję
Chcesz, by Twój profil był lepszy niż profile Twojej konkurencji? Dokładnie im się przyjrzyj! Zobacz, jakie wpisy cieszą się największą popularnością klientów, z jaką częstotliwości Twoi konkurenci publikują i jakie popełniają błędy. Sprawdź, ilu mają obserwujących i ile profili sami obserwują – dzięki temu będziesz w stanie określić, czy Instagram to dla nich ważny, czy mniej istotny kanał komunikacji.
7. Publikuj według harmonogramu
Myślisz pewnie, że to żart? Bynajmniej! Każde działanie marketingowe musi być przemyślane i dobrze zaplanowane, a media społecznościowe nie znoszą ciszy. Jeśli więc zamierzasz rozkręcić profil swojej marki na Instagramie, przygotuj harmonogram publikacji i staraj się go trzymać. Dzięki regularnym publikacjom nie pozwolisz klientom o sobie zapomnieć i wciąż zdobywać będziesz ich uwagę.
Promując swoją markę na Instagramie, nie zapomnij o mierzeniu skuteczności podejmowanych działań – dzięki temu będziesz wiedział, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty, a którym nie warto poświęcać czasu. Niech nie rozczaruje Cię początkowy brak rezultatów – z pewnością doczekasz się ich już wkrótce!