W Polsce o Twitterze mówimy głównie w kontekście komentarzy publikowanych przez dziennikarzy i polityków. Tymczasem, platforma ta coraz częściej wykorzystywana jest również jako narzędzie marketingowe przedsiębiorstw. Jak je dobrze wykorzystać i co zrobić, by twoje konto na Twitterze generowało zysk? Oto kilka sprawdzonych wskazówek:
Buduj relacje
Na Twitterze bardzo ważne jest budowanie relacji. Jeśli ktoś pisze do Ciebie wiadomość lub komentarz, nie pozostawiaj ich bez odpowiedzi – to zniechęci odbiorców do dalszej komunikacji. Z drugiej strony, serdeczna, otwarta komunikacja, w której nie brakuje dystansu i poczucia humoru, buduje pozytywny wizerunek marki i zachęca do interakcji.
Stosuj hasztagi
To właśnie hasztagi sprawiają, że twoje treści docierają do odbiorców. Ważne jednak, by były odpowiednio dobrane i by nie było ich zbyt wiele – dwa lub cztery dostosowane do tematyki wpisu w zupełności wystarczą!
Pisz regularnie
Jeśli chcesz, by liczba twoich obserwatorów stale rosła, musisz publikować regularnie. To jedna z najważniejszych zasad rządzących Twitterem – tylko aktywne, żywe konta przyciągają odbiorców i wzbudzają ich zainteresowanie. Jeśli sądzisz, że jeden tweet tygodniowo wystarczy, nie licz na rezultaty – najprawdopodobniej nieprędko się ich doczekasz.
Postaw na obraz
Swoje tweety staraj się wzbogacać grafikami. Przygotujesz je w bezpłatnych aplikacjach przeglądarkowych takich jak Canva czy Crello. Choć nie sprawią, że nieciekawy tweet zyska niewiarygodną popularność, z całą pewnością pomogą w promocji wartościowych wpisów. Zadbaj również o wizualną stronę swojego profilu – zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Powinny być spójne z identyfikacją wizualną twojej firmy, atrakcyjne i przykuwające wzrok.
Pisz w odpowiednim czasie
Dla zasięgów twoich wpisów duże znaczenie ma to, w jakich godzinach zostają opublikowane. Niestety, nie ma na to gotowej recepty i jednego, sprawdzonego rozwiązania. Właśnie dlatego testuj różne warianty, sprawdzaj, kiedy aktywność twoich odbiorców jest największa i które treści działają najlepiej.
Nie sprzedawaj bezpośrednio
Prowadząc konto na Twitterze, staraj się nie sprzedawać swoich produktów bezpośrednio. Zamiast publikować link do nowej oferty, pokaż ją w ciekawy sposób – zamieść tutorial korzystania z tego rodzaju produktów, ciekawą grafikę, poradnik. Użytkownicy Twittera nie lubią nachalnej sprzedaży, dlatego różnicuj publikowane treści tak, aby nie dotyczyły jedynie oferty twojego sklepu.
Sprawdź, jak robią to najlepsi
Oczywiście nie chodzi o to, byś kopiował działania innych. Nie zaszkodzi jednak spojrzeć, jak swoje konta na Twitterze prowadzą znane, cenione marki. Może się okazać, że znajdziesz wiele wartościowych inspiracji, które wykorzystasz do prowadzenia własnego konta i skutecznego przyciągania nowych klientów.
Ile marek, tyle strategii i sposobów działania. Jeśli chcesz, by Twitter stał się dla twojej firmy kanałem sprzedaży, musisz wypracować własne metody. Nie bój się eksperymentów i testowania – to jedyne sposoby, by przekonać się, co działa, a co nie!