Menu Zamknij

Pasywne promowanie

Pasywne promowanie w sieci poprzez odszukiwanie naszej marki, a nie agresywne typy reklamy — Sprawdź jak to robić skutecznie i dlaczego warto?

Pasywne reklamowanie się w internecie z pewnością nie jest najbardziej efektownym sposobem promocji. Jest jednak niezwykle efektywne i skuteczne oraz dostarcza bardzo dużej ilości korzyści. Wiele osób nie do końca wie, czym jest pasywna promocja w internecie oraz nie korzysta z niej w sposób świadomy, tracąc wiele profitów. W tym tekście prezentujemy dokładnie zagadnienie promocji pasywnej oraz odpowiadamy na najważniejsze pytania — czym jest i dlaczego warto stosować. Przedstawiamy też różne sposoby, które pozwolą nam promować się pasywnie w sieci.

Pasywne promowanie
Pasywne promowanie

Czym jest reklamowanie się pasywne w sieci?

Pasywne reklamowanie się w internecie to grupa metod, która opiera się na stworzeniu oraz publikowaniu przekazu reklamowego w sieci, a następnie oczekiwaniu na rezultaty. Pasywność tych sposobów objawia się dwojako — poprzez brak atakowania klientów przekazem bezpośrednim docierającym bezpośrednio do danego użytkownika jak np. reklama w TV i pasywnością w pozyskiwaniu klientów w długim okresie czasu. Ogólnie pasywne promowanie się w internecie nie jest oficjalnie ogłoszoną czy uznaną strategią marketingową, ale nazywamy tak wszystkie sposoby reklamy, które mogą funkcjonować bez naszego aktywnego udziału i które są wyszukiwane przez samych odbiorców. Ogólnie pasywnymi sposobami reklamom możemy nazwać wiele znanych strategii reklamowych, a niektóre z nich będziemy musieli nieco zmodyfikować, aby móc je tak sklasyfikować. Ogólnie jednak chcąc promować się pasywnie w internecie mamy do wyboru wiele różnych opcji, które zastosowane razem mogą dawać bardzo dobry rezultat.

Dlaczego warto?

Pierwszym powodem dla którego, warto promować się pasywnie w internecie, jest pozytywny odbiór takich przekazów reklamowych. Nie są to atakujące reklamy czy angażujące odbiorców działania, a przekazy na których otrzymanie musi wyrazić chęć sam użytkownik. Przez to nasi potencjalni klienci, wiedząc iż szanujemy ich prywatności i nie nagabujemy ich. To z kolei przełoży się na profesjonalne postrzeganie marki oraz przyjazne nastawienie do niej.

Pasywne sposoby promocji to też skuteczność. Wielu internautów będzie chciało skorzystać z reklamy, która jest im jedynie przedstawiona i nie jest nachalna, a nie z przekazu reklamowego, który atakuje ich wyskakującymi okienkami czy ciągłymi e-mailami.

Kolejnym bardzo dużym plusem pasywnego sposobu promowania się w sieci jest fakt, iż przeważnie wyemitowane przekazy reklamowe mogą funkcjonować samodzielnie po publikacji i generować dla nas klientów pasywnie. Jest to jeden z największych i niezaprzeczalnych plusów, który w biznesie jest niezwykle pożądany. Jedynie pierwotny koszt dystrybucji i konieczność poświęcenia czasu reklamie na początku sprawia, że możemy następnie zajmować się biznesem, nie poświęcając uwagi i środków na reklamę. Choć może ona słabnąć z czasem, w dalszym ciągu wiele miejsc w sieci będzie zawierało nasze przekazy reklamowe, a klienci będą napływali do nas samodzielnie. Tworząc taką reklamę, inwestujemy zatem w marketing, gdyż po zakończeniu kampanii reklamowej w dalszym ciągu nasza reklama będzie generowała zyski — czego nie można powiedzieć np. o systemach reklamowych.

Wizytówka na Google Maps

Pierwszym sposobem pasywnego reklamowania się w sieci jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. Wizytówka taka jest idealnym przykładem na pasywne reklamowanie się, gdyż nie atakuje ona odbiorców, a jest odnajdywana sama i może dostarczać nam klientów pasywnie przez wiele lat. Wizytówka firmy na Google Maps to czerwona pinezka na mapie przy naszym adresie. Po kliknięciu na nią po lewej stronie na liście rozwija się wizytówka zawierająca wszystkie podstawowe dane takie jak link do strony, zdjęcia, godziny otwarcia, opisy działalności itp. Wizytówki mogą być wyświetlane zarówno na mapach Google jak i w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na konkretne lokalne zapytania. Możemy stworzyć ja samodzielnie lub zlecić to zadanie agencjom marketingowym, które oferują takie usługi. Mapy Google służą obecnie nie tylko do nawigacji, ale też i częstego do wyszukiwania informacji, marek czy firm i produktów na rynku. Wiele osób wchodzi na nie właśnie z zamiarem odnalezienia danej firmy, restauracji czy usługi. Odpowiednio stworzona i zoptymalizowana lub pozycjonowana wizytówka może być zatem widoczna na pierwszych pozycjach na mapach Google i być chętnie wykorzystywana przez osoby szukające danego rozwiązania. Opcja ta jest szczególnie polecana przy prowadzeniu biznesów lokalnych.

Inbound marketing, czyli zwiększanie widoczności

Drugim ciekawym sposobem na pasywne promowanie się w sieci jest maksymalne zwiększenie widoczności naszej marki. Inbound marketing jest nazywany marketingiem przyzwolenia, gdyż to odbiorca musi wyrazić zgodę na przekaz reklamy — samodzielnie go odszukując. Inbound marketing będzie zatem polegał na daniu odnajdywania się klientom w sieci na różne sposoby. Z pewnością jest to umieszczanie danych o naszej marce w katalogach biznesowych i tematycznych. Możemy też zamieszczać informacje o nas na forach czy w social mediach na grupach, które będą następnie odnajdywane. Możemy też ogłaszać się jako marki wykonujące pewne usługi na portalach ogłoszeniowych czy specjalistycznych. Dobrym sposobem będzie również prowadzenie profilu w social mediach, tagowanie contentu czy zamieszczenie treści w sieci zoptymalizowanych pod kątem SEO.

Content Marketing

Jeśli zdecydujemy się skorzystać z działań inbound marketingowych, możemy skupić się jedynie na konkretnych jego składowych np. content marketingu. Gdy mamy pewne predyspozycje lub możliwość, gdzie publikowanie contentu po prostu będzie dla nas lepsze, możemy głównie pasywnie promować się tylko w taki sposób. Content marketing polega na umieszczaniu w internecie treści i pozyskiwaniu klientów właśnie przez nie. Publikowane treści muszą być jakościowe oraz przydatne, tak aby dostarczyć wartość czytelnikom. Warto również, aby treści te były tworzone pod kątem uniwersalności i były ponadczasowe. Chcąc publikować treści mamy do wyboru wiele form pisanych, graficznych, video lub interaktywnych. Możemy też umieszczać je na własnej stronie, w social mediach, na forach czy w postaci treści sponsorowanych. Ten sposób promocji jest korzystny i pozwala budować pozytywny wizerunek marki oprócz pozyskiwania klientów. Treść możemy tworzyć samodzielnie lub możemy zamawiać je w agencjach SEO czy interaktywnych. Raz dodany content z pewnością będzie często wyszukiwany, a wraz z biegiem czasu może stawać się coraz popularniejszy.

Marketing szeptany

Pewnego rodzaju formą marketingu pasywnego — bardzo subtelną będzie marketing szeptany. Jest to umieszczenie w internecie wpisów o charakterze polecenia naszej marki. Wpisy te mogą być np. poleceniem naszej firmy przez zadowolonego klienta lub osobę, która słyszała, iż nasza marka jest liderem branżowym. Jak sama nazwa wskazuje szeptanka tego typu, będzie pomagała dowiadywać się i odnajdywać naszą markę w sieci wielu potencjalnym klientom. Wpisy te umieszczone w dużej ilości będą przez długi czas odnajdywane przez osoby szukające pewnych rozwiązań. Nie musimy również wykonywać z nimi żadnych innych czynności, zapominając wręcz o nich. Marketing szeptany możemy wdrażać w social mediach, na forach internetowych i wszędzie tam, gdzie przebywają osoby, które mogą być zainteresowane naszą marką. Promocja taka nie jest nachalnym atakowaniem odbiorców i pozwala też wstępnie pozytywnie nastawić odbiorców do nas.

Profile w social mediach

Ważnym sposobem pasywnego promowania się w sieci jest tworzenie profili w social mediach. Z mediów społecznościowych korzysta obecnie większość internautów. Jest to zatem miejsce, gdzie przebywa bardzo duża liczba osób, które potencjalnie mogą zostać naszymi klientami. Profile takie możemy prowadzić samodzielnie lub możemy wykupić usługę tego typu. Warto tworzyć profile na tych kanałach społecznościowych, gdzie znajdują się nasi odbiorcy np. z racji wieku lub specyfiki grupy. Każdy profil powinniśmy uzupełnić wszystkimi danymi i sprawić, aby był maksymalnie profesjonalny oraz nienaganny. Warto też regularnie publikować materiały oraz odpowiednio je tagować, aby pozycjonowały nasz profil np. na Facebooku jak i same siebie czyli były możliwe od odnajdywania w przeglądarce. Profile w social mediach są bardzo korzystnym pasywnym sposobem promowania się, gdyż nawet raz stworzone bez regularnych aktualizacji będą odnajdywane przez osoby szukające informacji na dany temat i będą kierowały ruch na naszą witrynę lub do sklepu internetowego. Profile w social mediach wbrew pozorom nie muszą być również aktywnie uzupełniane i nie musimy poświęcać im dużej ilość czasu. Często nawet mniej rozwinięte i nieaktywne profile są często wyświetlane w wyszukiwarce czy polecane między sobą. Ważne jest zatem, aby tworząc taki profil zoptymalizować go i uzupełnić np. treścią w maksymalny możliwy sposób i sprawić, aby mógł być łatwo odnajdywany np. na Facebooku czy LinkedIn.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pasywnym sposobem promowania się w internecie może być też stworzenie i wypozycjonowanie strony internetowej. Choć pozycjonowanie jest procesem ciągłym, w pewnej modyfikacji możemy pozyskiwać w ten sposób klientów pasywnie — bez wykonywania jakichkolwiek działań. Warto ten mechanizm wykorzystać szczególnie gdy prowadzimy biznesy lokalne lub w branżach, gdzie nie panuje zbyt duża konkurencja, gdyż będziemy mogli w ten sposób osiągnąć najlepsze rezultaty. Samo stworzenie strony www to koszt ok. kilkuset złotych a w większości przypadków prosta i standardowa strona www będzie wystarczająca. Następne należy odpowiednio ją zoptymalizować i przystosować do wyszukiwarki Google oraz wdrożyć działania pozycjonujące. Tym możemy zająć się również samodzielnie lub zlecić to zadanie np. agencji SEO. Raz opublikowana strona www i wypozycjonowana w danej kategorii może tracić z czasem pozycje, ale w niektórych przypadkach będzie dostarczała dużej ilości odbiorców, którzy szukając informacji w sieci, trafią na nią. W ten sposób nie będziemy musieli regularnie zajmować się stroną i choć nie wykorzystamy pełnego potencjału witryny, będziemy mogli promować się pasywnie — bez atakowania klientów agresywnym przekazem oraz bez poświęcania stronie dużej ilości uwagi. Dobrym przykładem takiego wykorzystania strony i pozycjonowania są lokalne witryny restauracji, które często ubogie i skromne znajdują się na wysokich pozycjach w Google i pozwalają odnajdywać marki osobom chcącym zamówić jedzenie.

Masz pytania?

tel. Office: +48 59 300 32 03
tel. Technical Support: +48 603-344-390
tel. Customer Support: +48 59 300 32 01
fax: +48 59 300 32 04
email: biuro(at)technet-media.pl
Poniedziałek-Piątek 09:00-17:00