Czy reklama serwisu aukcyjnego może być ciekawa? Może! Co więcej, może być również poruszająca i doskonale zrealizowana. Do takich reklam przyzwyczaiła nas platforma Allegro, której spotami zachwyca się cały świat. W czym tkwi ich fenomen i co sprawia, że spotykają się z tak ciepłym przyjęciem?
Czego szukasz w święta?
O świątecznej reklamie Allegro pisały największe światowe media: The Huffington Post, BuzzFeed News, The Guardian, BNC News, Daily Mail i wiele innych. Tuż po jej premierze, polskie media zaczęły doszukiwać się w produkcji plagiatu, by niedługo potem wycofać się z oskarżeń i uznać jej fenomen. To najlepszy dowód na to, jak olbrzymią popularnością cieszyła się reklama zatytułowana „Czego szukasz w te święta?”. Przedstawia ona interesującą historię staruszka, który wyjeżdża na święta Bożego Narodzenia do USA, gdzie wraz z rodziną mieszka jego syn. Dziadek nie zna języka angielskiego, więc uczy się go godzinami, by móc na przywitanie powiedzieć swej wnuczce „Hi, I’m your grandpa”. Do nauki wykorzystuje oczywiście materiały zakupione na Allegro. Kluczem do sukcesu tej reklamy jest piękna, wzruszająca historia. Któż z nas bowiem nie uroni łzy widząc staruszka, który po raz pierwszy, w obcym języku, zwraca się do swej wnuczki? No właśnie. Serwis Allegro do perfekcji opanował sztukę storytellingu tworząc reklamę, na której zakończenie oczekuje się z prawdziwą przyjemnością.
Bal
To kolejny spot Allegro, który doczekał się milionów odsłon i udostępnień. Tym razem opowiedziana została historia dziewczynki, przygotowującej się na szkolny bal przebierańców. Wraz z mamą, mała bohaterka poszukuje idealnego stroju. Niestety, żadna z zaproponowanych opcji nie zaspokaja jej oczekiwań. Wreszcie decyduje się na prostą, czerwoną sukienkę i naszyjnik z pereł. Skąd pomysł na takie przebranie? Dziewczynka pragnie być jak jej mama, która na szkolnej tablicy odnajduje swoje zdjęcie dokładnie w takim stroju. Ta wzruszająca reklama pokazuje, jak ważni i inspirujący dla swych dzieci są rodzice. Jak się pewnie domyślacie, czerwona sukienka również zamówiona została na Allegro.
Lemoniada
Reklama „Lemoniada” trafi do wszystkich tych, którzy mają rodzeństwo. Nawet jeśli nie zawsze dogadują się ze swoimi braćmi i siostrami, bez względu na wszystko mogą na siebie liczyć. Tym razem Allegro opowiada historię małego chłopca, który postanawia sprzedawać przygotowaną przez siebie lemoniadę. Niestety, początki jego biznesu nie są udane – towarzyszy mu szereg niepowodzeń. Na pomoc przychodzi siostra, dając mu przenośną lodówkę.
Każdej z powyższych historii towarzyszą upominki zakupione na Allegro. Są one jedynie przyczynkiem opowiadanej historii, a nie jej sednem. Nawiązując do rodzinnych wartości, Allegro w nienachalny sposób skłania do odwiedzin swej zakupowej platformy. Na tle agresywnych reklam, z którymi do czynienia mamy niemalże na każdym kroku, spoty tego serwisu urzekają swą subtelnością i doskonałą, piękną formą. Nie dziwi zatem fakt, że użytkownicy Internetu tak chętnie je oglądają i… kupują, bo o to przecież w tym wszystkim chodzi.